' Usahlah dipinta hidup yg mudah, tapi pintahlah hati yg tabah"

Pages

Saturday, 14 May 2011

.....Dr jauh....

Assalamualikum semua..pagi-pagi buta dah menulis blog..padahal benda paling sekali nk buat..malam td sedap-sedap tido tetiba dpt 1 panggilan n byk giler mesej...rase mcm terkejut pon ader..dr semalam mcm-mcm berita dapat..sgt mengejutkan.....akak n adik mesej....

adik:Atok dah kembali ke rahmatullah...

aku:haaa???innalilah.......just tue je boleh ckp....

kak teh:kak teh calling pagi2 around kol 2.02 am n bgtaw atok dh meninggal jam 1.50am td..
 
aku:ok2 sok la nk balik...

kak teh:xyah balik fokus kt exam k...wat yg terbaik tok final yer..byk bersabar k...

aku:mase tue dh xleh pikir pe dah...mang nk balik..tp exam..ya 1 pengorbanan perlu ku teruskan...

Bagi ku Atok terlalu istemewa coz dah lme kot kt umh aku tue..mak yg jge dr pag sampai tengah mlm...mcm2 ragam biasa la org tua..n rase mcm nk menitiskan air mata jer setiap kali tgk mak jge atok..ya yg pasti ak akn balas seriap perbuatan n pengorbanan seorang ibu itu...coz ia terlalu istemewa..bg Atok al-fatiha n yassin aku sedekahkan..harap ia aman disane..Ya Allah ampunkanlah setiap dosa hamba-hamba mu ini..dr kecil smpai besar..bcoz kita pon xtaw bile kite akan mati..adakah hari ini,mybe sok,mybe dalam 1 saat lg..beramalah selagi boleh..bumi kita semakin tua untk menanpung umtnya...last jumpe bulan 2 ari tue..dpt tgk gak atok senyum...tp sekrg xkn dpt tgk smpai bile-bile..mesti xcaye kan seriusly mang xpernh tgk org meninggal..mse kecik2 dulu jer..bile dh besar nie..jrg g tgk..mybe ak sendiri yg xkuat..ingt mase kecik-kecik dulu,atok mang pentingkan mse..garang ckit tp dier sgt baik...dier yang mengajar ak mengaji al-quran...kenal apa itu erti sebuah kehidupan...kalau mse raya dier mesti akn bg same rata je duit raya kt cucu-cucunya..kadang-kadang dpt lebih gak aku nie...mse cuti sem ari tue siapkan mandikan dier lg...penah sekali kena strong..xtaw mcm mne perasaan mse tue....kak long dh kelam kabut..mujur dier ader sedikit pengalaman dpt gak handle..Ya Allah Ampunkan dosa-dosa Atok ku, jauhkan ia dr seksa Kubur...YA allah ku berdoa dan bermohan....Al fatiha.....Atok la miss so much.....yg pasti aku akn kuat n mybe akn lebih kuat...AMIN....

P/S:dulu-dulu kalau nk mkn durian mesti balik kg..sekrg mybe semua dh berubah......
 

No comments:

Post a Comment